Прочетен: 2052 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 16.06.2009 15:37
Защо толкова малко хора си задават въпроса откъде идва финансирането на политическите партии? Когато се разровите в сайтовете както на БСП, така и на нейните опоненти, няма да откриете банковеи сметки за дарения, или поне аз не успях да намеря. Открих такива само в сайта на РЗС и там стои един списък от двадесетина дарители, които очевидно не могат да финансират билборд на всеки километър.
Тоест някой дава пари, без да има официална кампания при повечето партии за събиране на средства (или поне без да такава да е стигнала до ушите на мен, редовия избирател).
Колко хора познавате, които са дарили средства за предизборните кампании на големите партии? Аз не познавам нито един. Само че пред очите ни се харчат милиони. Телевизиите ни заливат с реклами. По улиците всяко свободно място е заето от билбордове с политически реклами. Някой мисли ли си, че това може да се плати с членския внос на политическите партии? Кой дава толкова много пари? Този, който дава тези пари, няма ли да си ги иска после?
Само задавам въпроси. Вие си правете изводите.
Дерзай!
Ако е нужен жокер, ще помагам!
Официалния - от членски внос и субсидиите за партиите от държавата.
Неофициалния - всъщност официализиран от Доган - обръчи от фирми, икономически силни "бизнесмени", осребрени политически услуги, авансирани бъдещи политически услуги, продажба на индулгенции и чадъри... той, този списък е доста дълъг. Дълъг е но както се вижда и доста ефективен. Вероятно се дължи на тоталната подмяна на обществения договор, който от договор между политици и народ, се е превърнал в бизнес договор между юридически (и извънйюридически) лица. После се чудим защо народът не открива себе си в своите политици, политическия "елит" е елит само в собствените си очи, но пък парите за избори растат в аритметична прогресия. Като се замислим още, ще стигнем до извода, че няма как да е иначе. Нормални избори се правят от хилядите симпатизанти, които работят за идеите на партиите, в които членуват. Те изнасят цялата тежест с личния си безкористен труд. У нас такива почти не останаха. Дори "твърдия електорат" на БСП се е стопил с 30% (според социолозите). Единствения начин да се компенсира липсата на хора са парите. Пръскани щедро за кампании, водени от прескъпи пиари, в прескъпи медии, които да създават чувство на могъщие пред избирателите. Многото пари обаче означават само едно - дефицит на човешки потенциал.